Tips over online webshops, diensten & producten

Albeka review & ervaringen

Albeka
Ga naar Albeka.nl

Onze expert over Albeka:

Laatst bijgewerkt: 12 februari 2021

Of je nu thuiswerkt of op een kantoor: de meeste productiviteit haal je uit een gedegen werkplek. Als je op zoek bent naar een plek waar je alles voor een (thuis)kantoor kunt bemachtigen, dan ga je naar Albeka. Zowel voor volledig nieuwe als reeds gebruikte artikelen is deze webshop dé plek om een kijkje te nemen. We zochten voor je uit hoe zij zich qua prijzen verhouden en wat er allemaal mogelijk is op deze webshop.

Waarom kies je voor Albeka?
  • Zowel nieuwe als tweedehans kantoormeubilair
  • Klantenservice zes dagen per week bereikbaar
  • Huren / leasen van producten mogelijk voor korte(re) termijn
  • Mogelijkheid om jouw meubilair te verkopen
  • Ontvang interieuradvies op maat
Ga naar Albeka.nl

Albeka in het kort

Albeka

Albeka is een online webshop gefocust op de verkoop van kantoorartikelen. Ze geven aan gespecialiseerd te zijn in het aanbieden van betaalbaar kantoormeubilair. Zo vind je hier nieuwe, ongebruikte meubelstukken, maar ook van alles dat al is gebruikt. Daarmee geef je meubelstukken een tweede leven, omdat deze vaak nog lang zat meekunnen. Op het moment van schrijven heeft Albeka drie showrooms in Nederland en ze gaan al heel wat jaren mee in het kantoorlandschap van Nederland.


Is Albeka betrouwbaar?

Albeka is zeer zeker een betrouwbare site als het gaat om de verkoop van kantoorartikelen. Op het moment van schrijven gaan ze al meer dan veertien jaar mee en ze blijven nog steeds groeien. Mocht je niet zozeer geïnteresseerd zijn in het online kopen, dan bezoek je eenvoudig een van de drie showrooms van het bedrijf. Deze vind je in Hendrik Ido Ambacht, Nieuwegein en Zoetermeer. Zo kan je die nieuwe bureaustoel of scheidingswand eerst testen of bekijken, voordat je die koopt.

Dan luidt ook de vraag of men tevreden is met de diensten en kwaliteit van de producten van Albeka. Ook daar hoef je je geen zorgen om te maken. Het bedrijf is namelijk ruim beoordeeld op Trustpilot en met een zeer nette score van 4,7 uit 5 op meer dan 1800 reviews worden ze als zeer bekwaam beoordeeld. Daarnaast zijn ze in het bezit van het Thuiswinkel ‘Zakelijk’ Waarborg certificaat.


Aanbod Albeka

Wat heb je nodig op kantoor? Allereerst is een bureau met een comfortabele bureaustoel wel fijn. Uiteraard heb je nog meer nodig om een kantoor echt een kantoor te maken. Denk daarbij aan kasten om spullen in op te bergen, tafels om aan te vergaderen en scheidingswanden om ieders privé te kunnen waarborgen. Werkelijk alles wat je kunt bedenken dat aanwezig moet zijn in een kantoor, vind je terug in het assortiment van Albeka.

Zoals in de introductie aangegeven vind je op Albeka nieuwe artikelen, maar ook tweedehands artikelen. Stel je begint net met een bedrijf of je gaat thuiswerken, dan heb je niet altijd het nieuwste van het nieuwste nodig. Koop eenvoudig gebruikte kantoorartikelen tegen aanzienlijk lagere prijzen, zodat je je geld comfortabel terug kunt verdienen in die bureaustoel.

Meubelstuk samenstellen

Voordat je een product aan je winkelkarretje toevoegt, heb je bij sommige producten de mogelijkheid om losse elementen samen te stellen. Op de productpagina zie je dan een uitschuifbaar venster verschijnen waarmee je kunt spelen. Zo kan je voor bureaus kiezen wat voor onderstel je wilt (verstelbaar of niet). Ook kan je de kleur van het bureaublad aanpassen naar je wensen. Bij bureaustoelen kan je bijvoorbeeld kiezen voor de gewenste bekleding en het metaal dat wordt gebruikt.


Prijs- / kwaliteitverhouding

Op Albeka vind je dus allerlei kantoorartikelen, zowel gebruikt als volledig nieuw. Mede daardoor heb je ook verschillende kwaliteitscondities. Uiteraard betaal je het meeste voor de nieuwste producten, omdat je daadwerkelijk de eerste persoon bent die hier gebruik van maakt. We gaan in deze review twee verschillende, nieuwe kantoorartikelen qua prijs vergelijken met andere aanbieders. Vervolgens geven we een korte uitleg over de verschillende condities van gebruikte kantoorartikelen.

Zit-sta bureau handslinger Skyline Sling 16 x 80 cm

Elk jaar weer hechten mensen, maar ook bedrijven, steeds meer aan de gezondheid van hunzelf en hun medewerkers. Lang niet meer iedereen zit de hele dag aan een bureau. Tegenwoordig zijn zit-sta bureaus helemaal in, zodat je zelf kunt bepalen op welke manier je werkt. Hier vinden we dit genoemde model terug in het assortiment voor €361,79, helemaal nieuw. Dat is zeer zeker een goede prijs. Hetzelfde product vinden we bij Officity Kantoormeubelen voor €482,70 en voor €375,- bij WorkTrainer. Qua prijs scoort Albeka hier dus het allerbeste.

Levit8 S zit-sta hulpmiddel voor laptop/tablet

Ieder kantoor heeft ook eigen accessoires nodig. Ook werken met een losse laptop op een bureau is niet meer van deze tijd. Deze klik je tegenwoordig in een aparte laptophouder, wat beter is voor je nekspieren. Zo ook deze Levit8 laptophouder, die bij Albeka €28,98 kost als nieuwprijs. Dit product vinden we ook terug bij andere webshops. Enkel op Bol.com vinden we het product goedkoper van op Albeka, daar kost deze namelijk €26,95. Verder zijn andere webshops allemaal duurder dan Albeka.

Condities gebruikte artikelen

Het assortiment aan gebruikte artikelen op Albeka zijn voorzien van condities. Dit is simpelweg een sterrensysteem met een schaal van 1 tot 5. Dat heeft er namelijk mee te maken dat het ene kantoorartikel in goede status wordt teruggeleverd aan Albeka, waar een ander nog enige reparatie nodig heeft voordat die weer de markt op gaat. Zo kost een bureaustoel met slechts twee conditiesterren bijvoorbeeld €55,- en is er weinig aan gedaan. Hetzelfde model is met vier of vijf sterren bijvoorbeeld €90,-. Ook zie je bij deze producten precies wat er is gedaan. Denk daarbij aan nieuwe armleuningen of zelfs de gehele bekleding. Lees dit vooral goed door per product dat je wilt kopen.


Waar komen de producten van Albeka vandaan?

Albeka heeft in Nederland drie vestigingen waar de kantoorartikelen liggen opgeslagen in showrooms en magazijnen. Per product op de webshop die je dan ook precies hoeveel stuks er van ieder artikel op voorraad is. Nieuwe kantoorartikelen die je koopt komen daar rechtstreeks vandaan.

Gerepareerde (refurbished) artikelen komen daar ook vandaan, maar zijn eerst van een waardebepaling en eventuele retouchering voorzien. Toch kan het wel even duren voordat je je bestelde artikelen daadwerkelijk ontvangt. Het gaat namelijk niet om zomaar kleine artikelen die je simpel in een doosje verpakt en opstuurt. Voor de meeste producten in de webshop hanteert Albeka een levertijd van tien werkdagen.


Inkoop meubelen

Al die tweedehands kantoormeubelen die je op Albeka koopt, komen ook ergens vandaan. Misschien zelfs wel bij jou. Je vindt onderin de footer van de site namelijk een knopje met ‘inkop meubelen’. Hier heb je de mogelijkheid om jouw gebruikte kantoorartikelen aan de webshop aan te bieden. Daarvoor dien je eerst een waardebepaling aan te vragen van de door jouw aangeboden producten. Dit is mogelijk aan de hand van duidelijke foto’s die je opstuurt, waarna je een waardebepaling ontvangt. Ook kan het zijn dat er, vooral in bulkverkoop, iemand bij je langs komt om het meubilair te controleren. Je otnvangt in ieder geval binnen 72 uur een waardebepaling. De werkwijze die Albeka in dit proces hanteert is als volgt:

  • Beoordeling aanbod
  • Afspraak om te bezichtigen (optioneel)
  • Bieding
  • Uithuizen
  • Afhandelen en betalen

Klantenservice

Om je kantoor optimaal in te richten zijn er allerlei mogelijkheden. Als het je eerste keer is, is het niet verkeerd om een medewerker om advies te vragen over een ideale invulling van het interieur. Er zijn talloze vragen denkbaar om te stellen, vandaar ook de aanwezigheid van een klantenservice. Albeka bereik je op de volgende manieren:

Veelgestelde vragen

Er zijn voldoende vragen die keer op keer worden gesteld aan medewerkers van Albeka. Deze vragen hebben ze dan ook gebundeld en voorzien van een passend, algemeen antwoord. Deze vind je terug op de veelgestelde vragen pagina. Vragen hierover gaan rondom bestellingen, productvideo’s, maar ook inkoopinformatie. Zo weet je al snel waar je aan toe bent.

Bellen

De snelste manier om iemand te spreken krijgen is door een belletje te plegen. Stel je vragen rondom een probleem dat je ervaart of vraag juist om persoonlijk advies van een expert. Het telefoonnummer waarop je dit doet is 078-6912182. Van maandag tot en met vrijdag zit er tussen 8.00 en 17.00 uur iemand voor je klaar. Ook op zaterdag is de klantenservice geopend van 9.00 tot en met 16.00 uur.

Contactformulier

Niet direct een antwoord nodig op je vraag? Laat je vraag en contactgegevens achter in het contactformulier op de site. Het is helaas niet bekend hoe lang de responstijd is op een mail. Je ontvangt in ieder geval een reactie tijdens de openingstijden van de klantenservice.

Chatten / WhatsApp

Rechtsonder in het scherm vind je een tekstbalon. Zodra je daarop klikt, opent er een chatscherm. Laat hier je naam, mailadres en een bricht achter en begin direct een gesprek met een medewerker. Ook is het mogelijk om te WhatsAppen met een medewerker. Voeg 06-20111951 aan je contacten toe en ontvang binnen 15 minuten een reactie op je gestelde vraag.

Betaalmogelijkheden

Aan betaalmogelijkheden heb je bij Albeka in ieder geval geen gebrek. Elke denkbare betaalmethode is aanwezig, zodat je je gevulde winkelkarretje geheel naar wens kunt afrekenen. De betaalmethoden die ze bij Albeka accepteren zijn:

  • Creditcard
  • PayPal
  • ideal
  • Sofort (Duitsland)
  • Belfius Pay Button (België)
  • BanContact / Mister Cash (België)
  • Achteraf betalen
  • Contant & Pin (enkel in de showroom en bij aflevering)
  • Inkooporder (enkel voor zorginstellingen en de overheid)

Garantie

Albeka geeft aan dat ze overtuigd zijn van de kwaliteit die ze leveren. Dat geldt voor zowel nieuwe artikelen, maar ook voor hun gebruikte artikelen. Daarom geven zij standaard op alle verkochte artikelen een garantietermijn van 24 maanden (twee jaar). Tijdens deze termijn dient het gekochte product te functioneren naar wens.

Is er toch iets aan de hand met een meubelstuk tijdens deze eerste 24 maanden? Dan haalt een medewerker van Albeka het product bij jou op om te repareren. Als repareren niet meer mogelijk is, ontvang je een passend alternatief. Er staat verder niet gegeven wat nu wel en wat niet onder de garantievoorwaarden valt.

Verzending

Albeka maakt gebruik van een eigen in-house bezorgdienst. In de regel geldt daarin dat ze binnen de Nederlandse grenzen een levering binnen tien werkdagen realiseren. Bestel je meerdere producten tegelijkertijd en zit er verschil in de levertijden? Dan geldt de langste levertijd. In België levert Albeka binnen 15 dagen na bestelling. Wel is het mogelijk om te kiezen voor een snelleverprogramma. Daarmee kan je je bestelling al binnen twee tot vijf werkdagen na bestelling al ontvangen. Hier zit wel een meerprijs aan verbonden.

Hanteert Albeka dan helemaal geen verzendkosten? Dat is helaas niet het geval. Ze hebben op hun site een kleine, overzichtelijke tabel geplaatst met de gehanteerde kosten. We zetten ze alvast voor je op een rijtje:

  • Onder de €50,- (excl. BTW) kost €8,95
  • Bestellingen tussen €50,- en €150,- (excl. BTW) kost €14,50
  • Bestellingen boven de €150,- (excl. BTW) kost niets

Retourneren

Net als bij alle andere denkbare webshops is het bij Albeka ook mogelijk om producten retour te sturen. Zonder opgaaf van reden is dit mogelijk binnen de eerste 15 dagen na ontvangst. Verder hoef je je geen zorgen te maken over het retourproces, aangezien een medewerker van het bedrijf het product bij jou thuis komt ophalen. Je dient daarvoor wel thuis aanwezig te zijn om het product af te geven. Vervolgens krijg je het volledige aankoopbedrag teruggestort. Albeka geeft aan dat ze de meeste retourzendingen binnen vijf werkdagen volledig hebben verwerkt. Vervolgens ontvang je het geldbedrag via iDeal binnen zeven werkdagen terug. Heb je betaald met creditcard? Dan ontvang je het aankoopbedrag binnen 15 werkdagen op je bankrekening.


Interieuradvies op maat

Stel je hebt een grote ruimte aangekocht, maar je hebt nog geen idee wat je daar allemaal mee kunt doen? Dan kan je een medewerker van Albeka vragen om advies op maat, zonder dat daar enige kosten bij komen kijken. Hiervoor vind je een aparte pagina op de webshop met een formulier. Daar vul je in om wat voor ruimte het gaat, waar de ruimte aan moet voldoen, hoeveel gebruikers er in komen en om hoeveel vierkante meter het gaat. Vervolgens ontvang je passend advies voor jouw situatie.


Korting en aanbiedingen

Als je voor jezelf op zoek bent naar een bureau met een passende stoel, dan ben je zo klaar. Moet je een hele afdeling vullen met allerlei spullen? Dan komt er heel wat meer bij kijken. Het is mooi als je dan net een leuke deal weet mee te pakken om die financiële pijn wat te verzachten. We hebben alvast voor je uitgezocht welke mogelijkheden er zijn bij Albeka om een leuke deal te scoren.

Actiepagina

Bovenin het menu vind je direct een knop met ‘Acties’. Deze geleid je naar alle acties die op dat moment actief zijn in de webshop. Telkens vind je hier weer andere producten uit het assortiment. Acties gelden hier op zowel nieuwe als reeds gebruikte artikelen. Kortingen lopen hier over het algemeen op tot 20% van de adviesprijs. Dat is toch mooi meegenomen, vooral als je in bulk gaat kopen.

Huren en leasen

Ben je wel op zoek naar allerlei kantoorartikelen, maar je wilt ze niet vast in beheer hebben? Of wie weet betreed je slechts een korte tijd een (kantoor)plek waar je zelf voor een interieur moet zorgen. In die situaties is het mogelijk om artikelen uit het assortiment te huren en / of leasen. Om hier gebuirkvan de maken dien je zelf even contact op te nemen met de klantenservice en een offerte aan te vragen. Bijkomende voordelen hiervan zijn:

  • Spreid je investeringen;
  • Helemaal afbetaald? Dan zijn de artikelen alsnog geheel van jou;
  • Geen onverwachte kosten;
  • Fiscaal aftrekbaar.

Wel of niet kopen bij Albeka?

Als je op zoek bent naar kantoorartikelen ben je bij Albeka aan het juiste adres. Van bureaus en stoelen tot vergadertafels en opbergkasten, je vindt er alles terug. Koop eenvoudig zakelijk in en trek de belasting fiscaal af om extra financiële voordelen te behalen.

Qua prijs scoort Albeka over het algemeen vrij degelijk en op veel producten scoren ze goedkoper dan hun concurrenten. Omdat ze gebruik maken van een eigen koeriersdienst, kan het wel even duren voordat je bestelling daadwerkelijk arriveert. Enkel als je snel iets nodig hebt, adviseren we je om eens ergens anders te kijken. Anders raden we Albeka zeker aan.


Tips voor kopen bij Albeka

Op zoek naar een opbergkast voor op kantoor? Of simpelweg een nieuwe bureaustoel om comfortabel te kunnen werken? Alles koop je bij Albeka. Als je nu ook de volgende tips meeneemt voordat je iets koopt, ben je helemaal van alle gemakken voorzien:

  • Houd er rekening mee dat een levering in de regel 10 werkdagen duurt. In België zelfs 15 dagen;
  • Kijk op de actiepagina en scoor nog betere deals;
  • Alle prijzen op de site zijn weergegeven exclusief BTW. Kijk naar de kleine cijfers eronder om het exacte productbedrag te zien;
  • Vraag zelf een waardebepaling aan en verkoop jouw gebruikte kantoorartikelen aan Albeka;
  • Is je portemonnee niet zo groot? Kijk eens bijn tweedehands artikelen en gun kantoorartikelen een tweede leven;
  • Bestel voor minimaal €150,- en betaal geen verzendkosten;
  • Liever niet in één keer betalen? Huur of lease je kantoorartikelen op maat.

Beste alternatieven voor Albeka

Albeka staat voor je klaar voor allerlei kantoorartikelen. Toch zijn er veel meer manieren om een kantoor op te fleuren. Neem eens een kijkje op de volgende behandelde webshops en maak je aankoop helemaal compleet:

Otto

Otto is een online webshop gefocust op de verkoop van mode én lifestyle. Hier vind je allerlei interieurartikelen die ook prima op een kantoor passen. Neem vooral eens een kijkje in het uitgebreide assortiment van deze webshop.

Dimehouse

Op Dimehouse vind je letterlijk alles wat je nodig hebt om je interieur op te fleuren, maar wel tegen lage prijzen. Het gaat hier voornamelijk om industriële meubels met een hout/metaal combinatie, welke het goed doen in elke kamer van je huis. Maar ook op kantoor kan je er iets moois mee maken.

Conrad

Conrad is een van origine Duitse webshop, maar toch al heel wat jaren actief in Nederland. Deze gigantische online marktplaats is ideaal voor al je technische apapratuur. Ook hier vind je ongetwijfeld een interessante laptop, MacBook en / of bijbehorende accessoires. Zo kan je je nieuwe kantoorinterieur direct voorzien van de nodige technische snufjes.


Plus & minpunten

Pluspunten:
  • Zowel nieuwe als tweedehans kantoormeubilair
  • Klantenservice zes dagen per week bereikbaar
  • Huren / leasen van producten mogelijk voor korte(re) termijn
  • Mogelijkheid om jouw meubilair te verkopen
  • Ontvang interieuradvies op maat
Minpunten:
  • Levering duurt in ieder geval 10 werkdagen
Ga naar Albeka.nl
foto auteur Lars Meijer
Deze review is geschreven door Lars Meijer

Lars houdt van schrijven. Kruipt graag in het hoofd van een ander en zet dat inlevingsvermogen om in woorden. Geef hem een leeg, wit document en hij vult 'm met content waar de lezer blij van wordt. Meer informatie? Bekijk Lurz.nl

Ervaring inzenden

  • Minimaal 110 karakters
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Beoordeling Albeka

Website www.albeka.nl
Sterren
Ervaringen
Ga naar Albeka.nl
© ReviewGo.nl 2021 | Onderdeel van Dik.nl | Dik B.V. | KvK 74390708 | Hanzeplein 11, 8017 JD Zwolle | Privacy statement