Tips over online webshops, diensten & producten

Ziggo review & ervaringen

Ziggo
Ga naar Ziggo.nl

Onze expert over Ziggo:

Laatst bijgewerkt: 24 februari 2021

Een huis of kantoor zonder internet (en televisie) is niet meer weg te denken. Elk jaar weer worden de apparaten slimmer en verbruiken we meer data. Daarvoor heb je thuis wel een geschikte aansluiting, abonnement en provider nodig die bij jouw wensen aansluiten. Vandaag nemen we de grootste provider qua abonnees in Nederland onder de loep: Ziggo. Waarom hebben zij zoveel abonnees, wat bieden zij allemaal aan en hoe verhouden zij zich qua prijs tegenover andere partijen? We zochten alle ins en outs voor je uit. 

Waarom kies je voor Ziggo?
  • Klantenservice 7 dagen per week
  • Sluit een abonnement aan dat bij jouw diensten past
  • Kies zelf welke extra diensten je allemaal nodig hebt
  • Internetsnelheden tot wel 1000 mbit/s
  • Dekking door het hele land
  • Ook zakelijke abonnementen nodig
  • Combineer met Vodafone en ontvang extra maandelijkse voordelen
Ga naar Ziggo.nl

Ziggo in het kort

Ziggo, samen met KPN en T-Mobile, zijn de grootste aanbieders van Internet en Televisie in Nederland. Ziggo zet zichzelf neer als de pioniers van de Nederlandse digitalisering en zij bouwen aan het netwerk van de toekomst. Die term heb je vast wel eens in een reclame langs zien komen. Ziggo is daarnaast onderdeel van het overkoepelende VodafoneZiggo. Daarbij is Ziggo de aanbieder van Internet en Televisie, daar waar Vodafone zich focust op de Mobiele markt van beide providers. Ziggo is in 2007 opgericht in Nederland en sindsdien niet meer weg te denken uit de wereld.


Welke producten biedt Ziggo aan?

Product Internetsnelheid TV Pakket Prijs p.m.
Start 50 Mbit/s Download – 5 Mbit/s Upload Start € 53,50
Complete 250 Mbit/s Download – 25 Mbit/s Upload Complete € 68
Max 500 Mbit/s Download – 40 Mbit/s Upload Max € 88,50
Giga 1000 Mbit/s Download – 50 Mbit/s Upload Max € 98,50

Ziggo biedt veel verschillende producten aan in abonnementsvorm. Om je een beeld te geven van de mogelijkheden, zetten we ze hier voor je op een rijtje:

Alles-in-1-pakket

Het Alles-in-1-pakket was altijd het meest gekozen pakket van iedere provider, omdat je daarmee alle diensten tegelijkertijd in huis haalt. Hierin vind je namelijk internet, (interactieve) televisie, maar ook een vaste telefoonlijn. Deze laatste optie is qua behoefte sinds de opmars van mobiele telefoons wel flink afgenomen. Toch nemen veel mensen nog steeds een vaste telefoonlijn, omdat dit simpelweg bij een huishouden ‘hoort’. Ondanks de dure kosten van het bellen via een vaste telefoonlijn.

Internet en TV

Mocht je toch geen interesse hebben in een vaste telefoonlijn, dan is dat ook helemaal niet nodig. Daarmee kom je dan automatisch op een Internet en TV pakket van Ziggo terecht. Eigenlijk ontvang je hier exact hetzelfde mee als een Alles-in-1-pakket, behalve die vaste telefoonlijn.

Televisie

Anno nu kunnen we het haast niet meer voorstellen, maar toch zijn er mensen die nog steeds geen behoefte hebben aan internet. Bij Ziggo is het mogelijk om ook alleen televisie af te nemen via de kabel. Daarmee ontvang je meer dan 50 televisiezenders en ook nog eens 40 radiozenders via de TV. Hiermee ontvang je de meeste standaard zenders, maar ook Ziggo Sport, regionale televisie en meer.

Internet

Geen behoefte aan televisie, maar wel aan internet? Dan neem je je abonnement gewoon andersom. Zoals eerder aangegeven zijn er vier verschillende internetpakketten mogelijk, met snelheden van 50, 250, 500 en 1000 mb/s. Afhankelijk van wat je persoonlijke behoeftes zijn en wat je maandelijks hebt te besteden, neem je hier een abonnement in af. Prijzen hierin variëren van flink. De laagste snelheid scheelt je zo een paar tientjes vergeleken met de allerhoogste snelheid.

Vast bellen

Het is ook nog mogelijk om zowel geen internet als televisie, maar alleen een vaste telefoonlijn in huis te nemen. Dit is over het algemeen het duurste abonnement qua prijsverhouding. Je betaalt voor een vaste telefoonlijn namelijk een abonnementsprijs per maand, maar daarbovenop ook nog een prijs per minuut dat je belt.


Snelheid en kwaliteit van Ziggo internet

Bij Ziggo heb je de keuze uit verschillende internetsnelheden in je abonnement. Het ligt er maar net aan wat voor jou belangrijk is, met hoeveel mensen je thuis woont en wat je allemaal met dat internet wilt doen. De internetsnelheid van het laagste abonnement is 50 mbit/s qua downloadsnelheid. Meer dan voldoende voor een eenpersoonshuishouden. Vervolgens heb je nog pakketten met snelheden van 250, 500 en zelfs 1000 mbit/s downloadsnelheid. Vooral die laatste twee zijn bedoeld voor grote gezinnen met de meest hyperdeluxe nieuwe, slimme apparatuur in huis.

Kwaliteit van het internet

Het is wel fijn als je dan een snelle internetverbinding aan huis hebt liggen, maar dan moet deze kwalitatief ook stabiel zijn. Daarvoor zijn veel verschillende factoren van toepassing. Zo maakt Ziggo gebruik van internet via de kabel, waardoor er geen internetsnelheid verloren gaat tijdens het televisiekijken. Dat is in ieder geval een voordeel. Verder verschilt het hoe groot de afstand jouw woonplaats is van de centrale waarop jouw internet is aangesloten. Zo kan het zijn dat men een straat verderop een stuk beter internet heeft dan jij thuis hebt. Over het algemeen is Ziggo kwalitatief zeer sterk, maar het kan zijn dat jij qua locatie net verkeerd zit. Zodra je thuis telkens slechte verbinding ervaart, kunnen wij ons voorstellen dat je vanaf de eerste seconde ontevreden bent.


Extra diensten & producten

Hierboven hebben we de abonnementen genoemd zoals je die verkrijgt bij Ziggo. Uiteraard zijn er ontzettend veel mogelijkheden om je abonnement verder uit te breiden met allerlei leuke extra diensten en producten. Hieronder lichten we enkele opties voor je uit:

Extra zenderpakketten

Dit is ongetwijfeld de meeste bekende optie. Je ontvangt standaard zo’n 50+ televisiezenders, maar daarbovenop kan je nog heel wat meer krijgen. Bij Ziggo vind je de volgende extra zenderpakketten – tegen een meerprijs – terug:

  • Movies & Series
  • Movies & Series XL
  • Film1
  • Ziggo Sport Totaal
  • Ziggo Sport TOtaal en ESPN Eredivisie
  • ESPN Eredivisie
  • ESPN International
  • ESPN Dagpas
  • Hindi
  • Turks
  • Erotiek
  • Gay Lifestyle
  • Videoland

Internetbeveiliging

Met al die mensen in je huishouden die het internet opgaan, kan er van alles misgaan. Ziggo denkt graag met je mee aan jullie veiligheid. Daarom is het mogelijk om bij ieder abonnement een optie tot ‘Ziggo Safe Online’ af te nemen. Hiermee download je een echte dienst, waarmee je een beveiligingsprogramma download op één of meerdere apparaten. Dit product ontvang je helemaal gratis voor 20 apparaten voor als je Internet van Ziggo combineert met mobiel van Vodafone.

Wifiboosters en versterkers

Het is goed mogelijk dat je modem van Ziggo in de meterkast staat en dat je kantoor zich bevindt op de zolder. Helaas is dat vaak te ver weg om goed signaal door te geven. Mede daarom biedt Zieggo ook wifiboosters en versterkers aan. Dit zijn losse apparaten die je in huis installeert, om zo het wifi-signaal verder door te geven. Zo ervaar je – soms tegen een meerprijs – overal sterke wifi in huis. Ook is het mogelijk dat je deze apparaten gratis ontvangt. Dit is volledig situatieafhankelijk.

Ziggo Go en apps

Stel die ene voetbalwedstrijd is net bezig, terwijl jij bij je partner in de auto zit om ergens op visite te gaan? Geen enkel probleem! Je download, als je een abonnement bij Ziggo hebt, eenvoudig de Ziggo Go app op je mobiel of tablet. Zo kijk je ook overal onderweg ongestoord naar televisie op maat.

Ziggo Modems

Als je een abonnement bij Ziggo afsluit, dan is het maar de vraag welke modem je in huis ontvangt. Er zijn namelijk verschillende modellen, die allen andere specificaties hebben. Modems die je kunt ontvangen bij het afsluiten van een abonnement zijn:

  • Connectbox
  • Connectbox Giga
  • Technicolor TC7210
  • Hitron CGNV4

Ziggo On Demand

Bij Ziggo is het ook mogelijk om films en series On Demand te verkrijgen. Je betaalt eenmalig een huur- of koopprijs voor de film of serie, waarna je de mogelijkheid hebt om hiernaar te kijken. Op het moment dat je een film of serie huurt, dan gaat er een bepaalde timer lopen tot je de video niet meer kunt afspelen. Kijk dus binnen deze tijd.


Contractmogelijkheden

Onder het kopje ‘Welke producten biedt Ziggo aan’, vind je allerlei verschillende abonnementsdiensten van Ziggo. Daarvoor dien je wel een persoonlijk contract af te sluiten. Over het algemeen sluit je bij Ziggo een abonnement af voor onbepaalde tijd, waarbij je de mogelijkheid hebt om deze maandelijks op te zeggen.

Zakelijk

Over het algemeen is Ziggo gefocust op de consumentenmarkt. Maar natuurlijk zijn er ook voldoende mogelijkheden voor de zakelijke markt. Hier is het handig om naar te kijken als je een btw-factuur wilt ontvangen en allerlei andere aftrekposten wilt ervaren, waar je geen gebruik van kunt maken met een consumentenabonnement. Zakelijke abonnementen ontvangen ook andere service die aansluit bij ZZP’er of bedrijven. Afhankelijk van de afgesloten abonnementen.


Dekking en beschikbaarheid

Afhankelijk van de provider die je neemt, is er een verschillende dekking en beschikbaarheid in het land. Hier nemen we Ziggo onder de loep:

Waar is Ziggo beschikbaar?

Ziggo is zoals aangegeven praktisch de grootste provider in Nederland. Het maakt dan ook niet waar in het land je zit, want vrijwel overal is Ziggo beschikbaar. Je hoeft je dus praktisch geen zorgen te maken dat je geen abonnement van Ziggo af kunt sluiten. Tenzij er (nog) geen Ziggo aansluiting in je woning zit aangesloten.

Hoe vaak heeft Ziggo storingen?

Storingen bij een Internet en TV-provider zijn vaak ook locatie en situatieafhankelijk. Zo kan het zijn dat er bij jou in de week om de maand problemen zijn, waar een ander jarenlang geen problemen ervaart. Als we kijken op AlleStoringen.nl, dan zien we dat er vrijwel dagelijks storingen worden gemeld. Dat is niet alleen het geval bij Ziggo, maar ook bij andere Internet en TV-providers. Over het algemeen hebben mensen positieve ervaringen met Ziggo als provider.

Wat doe je met een slechte verbinding of lage snelheden?

Ervaar je regelmatig problemen met traag internet? Dan wil je dat natuurlijk opgelost hebben. Je kunt allereerst thuis eens proberen om je modem te resetten om zo de verbinding een kickstart te geven. Daarnaast kan je je buren eens vragen of zij vergelijkbare problemen ervaren, dat duidt misschien op een storing. Als je er echt niet meer uitkomt, neem je contact op met de klantenservice. Zo kan een medewerker op afstand de verbinding bij jou thuis uitmeten en kun je samen tot een oplossing komen.


Prijs- / kwaliteitverhouding tot andere aanbieders

Ziggo is in Nederland een echte premium provider, net als KPN en T-Mobile. Dat wil zeggen dat zij als eerste voorrang hebben op hun eigen netwerk, boven de ‘budgetproviders’ die gebruik maken van hun netwerk. Qua prijs betaal je hier daarom ook flink meer voor. Als we kijken naar alleen internet, dan zijn er budgetproviders waar je voor om en nabij €30,- per maand klaar bent voor enkel en alleen internet. De snelheid is er dan ook naar, want je ontvangt zo’n 20 tot 30 mbit op je adres. Uiteindelijk kan het allerduurste internetabonnement van Ziggo wel meer dan twee keer zo duur zijn. De snelheid is er dan natuurlijk ook wel flink naar. Ook hangt het volledig af van de aansluiting op je adres welke snelheid je maximaal kunt behalen.


Installatiegemak: hoe makkelijk is het installeren?

Op de site van Ziggo vind je diverse instructies van hoe je zelf eenvoudig je apparatuur aansluit. Ook ontvang je in je installatiepakket de nodige instructieboekjes die je stap voor stap op weg helpen. Bij de online instructies geef je zelf op voorhand aan of je niet erg technisch, gemiddeld technisch of best technisch bent. Op basis daarvan ontvang je een uitgebreide tot minder uitgebreide uitleg om alles aan te sluiten. Zolang je de stappen netjes volgt kan iedereen dit eenvoudig zelf doen.

Optie voor installateur

Bij Ziggo kunnen ze zich goed voorstellen dat je er toch niet uitkomt. Natuurlijk staan ze dan klaar voor hun aanstaande nieuwe klanten. Het is mogelijk om een gratis installatiemonteur aan je bestelling toe te voegen. Helaas loop je daarmee soms wel de mogelijkheid dat je abonnement later ingaat, omdat er op de datum dat jij het abonnement wilt afsluiten geen monteur beschikbaar is.

Kosten voor service

Ervaar je tussendoor een monteur nodig voor klachten die niet door een medewerker van de klantenservice achterhaalt kan worden? Of heb je hulp nodig bij het tussendoor aansluiten van eigen randapparatuur? Dan heb je de mogelijkheid om een servicemonteur te bestellen. Hiervoor komen wel kosten in rekening. Een servicemonteur bij Ziggo kost €40,- voor het eerste halfuur. Vervolgens betaal je €15,- voor ieder extra kwartier dat de monteur werkzaam is.


Wat voor apparaten gebruikt Ziggo voor televisie?

Bij Ziggo vind je allerlei mogelijkheden om televisie te kijken. Hieronder alle mogelijkheden uitgelicht:

Ziggo TV Mediabox (XL)

De Ziggo TV Mediabox (XL) is ongetwijfeld de meest bekende televisiebox van Ziggo. Hierop heb je thuis de mogelijkheid om interactief televisie te kijken. Dit houdt in dat je de mogelijkheid hebt om programma’s live te pauzeren, programma’s op te nemen uit de gids en tot een week programma’s terug te kijken.

Mediabox Next

De Mediabox Next is eigenlijk exact hetzelfde als de Ziggo TV Mediabox, op een paar kleine aanpassingen na. Zo is deze voorzien van 4K kwaliteit en in de praktijk iets compacter. Deze ontvanger ontvang je bij het TV Max abonnement.

CI+ Module

Heb je geen interesse in een wirwar aan kabels en apparaten? Dan biedt de CI+ Module ongetwijfeld uitkomst. Middels deze kaart, in een eigen omhulsel, heb je de mogelijkheid om deze rechtstreeks in je televisie te schuiven. Hiervoor dient de betreffende televisie wel zo’n aansluiting achterin de televisie te hebben.

Extra tv aansluiten: hoe werkt dat?

Om een extra televisie aan te sluiten op je abonnement bij Ziggo, dien je in ieder geval in het bezit te zijn van een tweede televisie. Daarop vraag je een extra digitale ontvanger of CI+ Module aan. Ook heb je ene extra coaxkabel en een eventuele splitter of versterker met meerdere uitgangen nodig. Deze sluit je op exact dezelfde manier aan als je eerste televisie en je kunt ook hier televisiekijken.


Combineren met Vodafone

Heb je een Internet en Televisie abonnement van Ziggo? Combineer dit dan met een mobiel abonnement van Vodafone. Of andersom natuurlijk. Zodra je dit doet, ontvang je namelijk extra voordelen als dubbele afnemer. Dit zijn:

  • Tot €5,- korting op het mobiele abonnement per maand
  • Dubbele data op elk Vodafone nummer op het adres
  • Gratis Safe Online XL op maximaal 20 apparaten

Klantenservice

Contact nodig met de klantenservice van Ziggo? Dat kan op de volgende manieren:

FAQ en MijnZiggo

Allereerst zijn er een heleboel technische activiteiten en producten waarvan je op voorhand veel informatie vindt. Veel valt op voorhand zelf na te lezen en uit te voeren. Ook kan je een boel financiële informatie terughalen in de bijbehorende MijnZiggo omgeving. Ziggo adviseert ook altijd om daar eerst te kijken.

Chatten

Via de site van Ziggo is het mogelijk om een chatgesprek met een medewerker op te starten. Hiermee kom je direct in contact met een medewerker die je alles kunt vragen. De openingstijden van de chat zijn elke dag van 8.00 – 20.00 uur.

Telefonisch

Op dezelfde openingstijden is de telefonische helpdesk van Ziggo ook geopend. Bel je met een vaste telefoonaansluiting van Ziggo? Dan draai je eenvoudig 1200, waarmee je in contact komt met de klantenservice. Met ieder ander telefonisch apparaat bel je naar 0900-1884.

Vraag het de Community

Bij Ziggo werken ontzettend veel specialisten die alles weten, maar er zijn ook zeer veel mensen die niet bij Ziggo werken maar wel alles weten. Al die mensen vind je terug op het forum van de provider. Hier worden vaak ook de meest technische vragen gesteld en komen de meest uitgebreide antwoorden. Op het moment van schrijven heeft het forum om en nabij de 150.000 leden. Daar zit ongetwijfeld iemand tussen die jouw prangende vraag kan beantwoorden.

Gegevens

Neem je contact op met de klantenservice van Ziggo? Houdt er dan wel rekening mee dat je persoonlijke gegevens van jezelf paraat hebt. Aangezien je vragen hebt die aan een abonnement zijn verbonden, dien je jezelf op voorhand te verifieren, voordat een medewerker jouw vragen mag beantwoorden. Denk hierbij aan je geboortedatum, voorletters, achternaam en de laatste 3 cijfers van je IBAN. Geef je die niet? Krijg je ook geen antwoord, omdat dit privacytechnisch niet mag.

Bestelling annuleren

Heb je een abonnement bij Ziggo aangevraagd, maar wil je hier toch van afzien? Dan dien je je abonnement te annuleren. Daarvoor is een speciale SaveDesk die jouw bestelling uit het systeem kan halen. Om hiermee in contact te komen dien je bij Ziggo telefonisch contact op te nemen. Het daarvoor bestemde telefoonnumemr is 088-1212808.

Ziggo verhuizen

Ga je verhuizen naar een ander adres en wil je je huidige Ziggo abonnement meenemen? In de meeste situaties kan dat gelukkig. Hier betaal je geen extra kosten voor, maar je dient wel wat praktische zaken te regelen. Volgens Ziggo kan dit tot maximaal drie dagen voor de verhuisdatum. Zorg er dus voor dat je er op tijd bij bent. Om je Ziggo verhuizing door te geven dien je naar de verhuispagina op de site te gaan en in te loggen met je eigen MijnZiggo account.


Hoe zet ik mijn abonnement bij Ziggo stop?

Wil je je abonnement bij Ziggo opzeggen? Bijvoorbeeld omdat je overstapt naar een andere provider, gaat verhuizen naar een plek waar je geen Ziggo kunt ontvangen of omdat je bijvoorbeeld een zakelijk abonnement neemt. Dan dien je hiervoor zelf netjes je opzegging aan Ziggo door te geven. Hiervoor dien je contact op te nemen met de klantenservice. Opzeggen is qua contact enkel telefonisch mogelijk via 1200 of 0900-1884. Liever zelf het heft in handen nemen? Op de site van Ziggo vind je ook een opzegformulier die je kunt invullen om je opzegging aan de provider door te geven. Houdt er altijd rekening mee dat je een opzegtermijn van een maand hebt.


Is Ziggo een betrouwbare aanbieder?

Als we kijken naar het aantal abonnees per provider, dan zien we dat Ziggo met kop en schouders boven de andere aanbieders uitkomen. Zo laten ze andere grote namen als KPN en T-Mobile op gepaste afstand achter zich. Om die positie in de markt te verkrijgen, dien je als bedrijf ongetwijfeld iets goed te doen. Al met al is Ziggo dan ook een zeer complete aanbieder waar je werkelijk alles kunt krijgen. Er kan veel geregeld worden en vaak hoeft dit ook niet eens lang te duren. Ben je op zoek naar een premium aanbieder voor je internet, televisie en telefonie diensten? Dan is Ziggo zeker een betrouwbare partij om dit te regelen. Uiteraard is het wel zo: is de aansluiting op je adres niet zo goed? Ervaar je daar ook al die tijd problemen aan.


Beste alternatieven voor Ziggo

In het providerparadijs in Nederland is Ziggo lang niet de enige aanbieder. Samen met T-Mobile, KPN en nog enkele andere providers is Ziggo een echte premium aanbieder. Heb je niet zo’n grote portemonnee? Dan kan je altijd kijken naar een budgetprovider. Alternatieven op Ziggo zijn daarom:

KPN

KPN is qua abonnees misschien niet de grootste provider, maar qua naam wellicht de meest bekende. Deze provider gaat al sinds mensenheugenis mee in Nederland. Voorheen onder de naam PTT. Net als Ziggo is KPN een echte premium aanbieder met sterke diensten. De prijzen zijn er vaak ook naar.

Budget Thuis

Budget Thuis: de naam zegt het al. Ook dit is een provider voor Internet en Televisie, maar tegen een veel lagere prijs dan bijvoorbeeld Ziggo en KPN. Budget Thuis maakt gebruik van het netwerk van KPN, maar teert daarmee op andere frequenties met lagere snelheden.

Oxxio

Oxxio ken je misschien als energieleverancier, maar zij leveren ook Internet en Televisie. Hier schommelen zij tussen een premium en budgetprovider in.


Conclusie

Al met al is Ziggo een uiterst betrouwbare provider. De meeste klanten van Ziggo hebben positieve ervaringen en weinig tot geen klachten. Zodra je wel klachten hebt of meermaals problemen, dan is dat vaak een terugkerend probleem. Qua keuze zit je bij Ziggo verder zeer goed. Je hebt de mogelijkheid om uit allerlei verschillende pakketten te kiezen en je diensten daarop aan te passen. Zo heb je als eenpersoonshuishouden een hele andere thuisbehoefte dan een vierkoppige familie. Qua prijs is Ziggo zeker niet de goedkoopste, maar dat willen ze ook helemaal niet. De klantenservice van het bedrijf is zeven dagen per week bereikbaar, van 8.00 tot 20.00 in de avond. Zo staat er vrijwel altijd iemand voor je klaar bij dit bedrijf.


Plus & minpunten

Pluspunten:
  • Klantenservice 7 dagen per week
  • Sluit een abonnement aan dat bij jouw diensten past
  • Kies zelf welke extra diensten je allemaal nodig hebt
  • Internetsnelheden tot wel 1000 mbit/s
  • Dekking door het hele land
  • Ook zakelijke abonnementen nodig
  • Combineer met Vodafone en ontvang extra maandelijkse voordelen
Minpunten:
  • Absoluut niet de goedkoopste
  • Servicemonteur kost altijd geld
Ga naar Ziggo.nl
foto auteur Lars Meijer
Deze review is geschreven door Lars Meijer

Lars houdt van schrijven. Kruipt graag in het hoofd van een ander en zet dat inlevingsvermogen om in woorden. Geef hem een leeg, wit document en hij vult 'm met content waar de lezer blij van wordt. Meer informatie? Bekijk Lurz.nl

Ervaringen Ziggo

Ervaring geschreven door Daniël
4 oktober 2021
Abonnement op maat

Het fijne aan Ziggo is dat je zoveel verschillende soorten abonnementen hebt vind ik. Daardoor kan je altijd precies op maat werken. Ik heb eerst het Start abonnement gehad. Tegenwoordig heb ik echter complete. Het is wel wat duurder, maar je hebt gelijk ook veel meer power. Dat kwam met het thuiswerken wel heel goed uit. Dat is dus ook alvast een goede reden om ervoor te kiezen. Er zijn nog veel meer soorten abonnementen en niet alleen internet maar ook televisie en telefonie zijn belangrijke onderdelen van de pakketten. Zo kan iedereen er dus precies vinden wat hij of zij zoekt, naar mijn mening.

Ervaring geschreven door Lizzy
26 mei 2021
Meest complete aanbieder

Ziggo is de meest complete aanbieder. Ik heb geeneens naar de prijs gekeken toen ik op zoek ging naar een aanbieder die kon bieden wat ik nodig heb. Ik wel gewoon goed en veel kunnen internetten. Daarnaast ben ik blij dat het tv pakket zo uitgebreid is. Veel mensen beseffen niet hoeveel extra content je van Ziggo krijgt, alleen maar door een abonnement af te sluiten. Het is dus voor mij eigenlijk helemaal geen moeilijke keuze om juist hier een deal af te sluiten. Wel ben ik benieuwd hoe dit in de toekomst verder gaat. Ik hoop dat er dan nog meer goede internationale kanalen bij komen, want er is nog genoeg te zien.

Ervaring geschreven door Vigo
26 mei 2021
Helemaal op maat

Ziggo biedt zoveel pakketten, dat het bijna onmogelijk is dat er niets voor je tussen zit. Dat zei een vriend tegen mij toen ik zei dat ik op zoek ging naar een andere provider. Ik geloofde er eigenlijk niet zoveel van. Maar omdat Ziggo wel de grootste is hier in de buurt, heb ik het toch geprobeerd. En het blijkt dus gewoon waar. Digitale televisie, internet, telefoon, alles is echt helemaal op mijn maat aan te passen. Dat maakt het wel heel gemakkelijk, want ik heb nu een heel precies beeld van mijn kosten per maand. Dat maakt het plannen van zaken ook allemaal een stuk gemakkelijker. Daar ben ik dus zelf ook erg tevreden over als klant van Ziggo.

Ervaring geschreven door Valerie de b
11 maart 2021
Goed geregeld

Een internetprovider die het doet en die de zaken op orde heeft. Waar vind je die nog? Andere mensen hebben misschien nog weleens negatieve ervaringen gehad met Ziggo, maar ik heb niks dan lof. Voor mij is het de aanbieder die gewoon doet wat jij als klant wilt. Ik heb er het alles-in-een pakket met alle diensten erin. Dat vind ik lekker gemakkelijk, want zo zit ik ook niet aan 10 aanbieders met elk hun eigen regels en betaalmomenten vast. Alles wordt gewoon lekker in één keer verzorgd en ik heb nergens omkijken naar. Bovendien doen televisie en internet het bij mij gewoon altijd, dus ook daar heb ik geen zorg om. Alleen maar goede dingen dus.

Ervaring geschreven door Thimo
11 maart 2021
Service

Ik hoor wel vaak klachten over de klantenservice van Ziggo. Daarom heb ik toch maar besloten ook een keer een review te schrijven over mijn ervaringen. Ik heb namelijk juist wel goede ervaringen met alles wat Ziggo gedaan heeft. Altijd als het tijd is voor mij om mijn abonnement te verlengen kan ik ze bijvoorbeeld bellen met de vraag of ze nog leuke aanbiedingen hebben. Daar word ik dan ook altijd goed mee geholpen. Soms met een leuk extraatje en soms met wat lagere kosten. Vorige keer had ik een lange storing en toen heb ik ook contact met de service opgenomen. Ook toen werd ik goed geholpen en heb ik uiteindelijk korting gekregen omdat ik zo lang niks heb kunnen gebruiken. Dat is dus ook de andere kant van het verhaal als het om deze provider gaat.

Ervaring inzenden

  • Minimaal 110 karakters
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Beoordeling Ziggo

Website www.ziggo.nl
Sterren
Ervaringen
84% aanbevolen, 5 ervaring(en)
Deel je ervaring »
Ga naar Ziggo.nl
© ReviewGo.nl 2022 | Onderdeel van Dik.nl | Dik B.V. | KvK 74390708 | Tesselschadestraat 155, 8023 BL Zwolle | Privacy statement