Eerlijke reviews over websites, webshops & bedrijven

Stip Reizen review & ervaringen

Stip Reizen
Ga naar Stipreizen.nl

Onze expert over Stip Reizen:

Laatst bijgewerkt: 29 oktober 2020

Wanneer je graag voordelig een volledige reis boekt zonder het gedoe van alles samen moeten stellen kan het heel interessant zijn om regelmatig bij het reisaanbod van Stip te kijken. Hier vind je namelijk allerlei geheel verzorgde cruises, zonvakanties, rondreizen andere vakantiepakketten die meteen te boeken zijn. In deze review laten we zien welke bestemmingen je allemaal kunt bezoeken met Stip, hoe het boeken werkt, hoe het zit met wijzigen en annuleren, hoe de klantenservice bereikbaar is en nog heel veel meer.

Waarom kies je voor Stip Reizen?
  • Voordelige prijzen
  • Overzichtelijke website
  • Lid van SGR en ANVR
Ga naar Stipreizen.nl

Stip Reizen: onderdeel van Corendon

Stip Reizen is een onderdeel van de bekende en bij veel reizigers populaire reisorganisatie Corendon. Bij Stip wordt een belangrijke focus gelegd op georganiseerde reizen in de vorm van zonvakanties, cruises en rondreizen. Je boekt de reizen van Stip het makkelijkst op de overzichtelijke website, maar je kunt ook met de klantenservice bellen om je door het proces heen te leiden. Het gaat altijd om een uniek en volledig op maat samengesteld reisaanbod dat weinig flexibiliteit kent maar daardoor wel veelal heel gunstig is geprijsd.


Klantenservice Stip Reizen

De klantenservice van Stip Reizen komt in veel reviews naar voren als vriendelijk en behulpzaam.
Hier lees je hoe je met de klantenservice in contact komt en waarmee je er allemaal bij terecht kunt.

Bereikbaarheid

Je kunt elke dag met de klantenservice van Stip bellen. Die is van maandag tot en met zaterdag van 9.00 tot 18.00 bereikbaar op telefoonnummer 088 – 70 70 600. Ook op zondag kun je bellen, want dan is de telefonische klantenservice open van 10.00 tot 18.00. Je krijgt niet alleen met de klantenservice te maken wanneer je een vraag of probleem hebt, want je mag ook gewoon bellen voor advies over jouw ideale vakantie of voor hulp tijdens het boeken. Voel je dus nooit bezwaard om te bellen. Maar een e-mail sturen kan ook, dat doe je naar info@stipreizen.nl.

Hoe werkt omboeken en wijzigen?

Wanneer je een boeking hebt gedaan krijg je inloggegevens voor je eigen Mijn Stip account. Wanneer je daarop inlogt kun je jouw reis bekijken en bepaalde (eenvoudige) gegevens zelf wijzigen. Zodra een wijziging echt gaat om een omboeking kun je dat niet eenzijdig zelf regelen.

Een wijziging in de bestemming, reisduur of de grootte van het reisgezelschap is namelijk niet zomaar mogelijk.

Wanneer je echt ingrijpend om wilt boeken moet je daarvoor zelf met Stip contact opnemen om je wensen kenbaar te maken. Wijziging is niet altijd mogelijk maar Stip zal je altijd vertellen wat de reden is als het niet is gelukt. Hou er ook rekening mee dat je eventuele meerkosten meteen in zijn geheel moet betalen. En mocht de reis korter worden of het reisgezelschap inkrimpen dan worden er altijd gedeeltelijk annuleringskosten in rekening gebracht.

Hoe werkt annuleren?

Wanneer je een reis wilt annuleren zonder dat je een annuleringsverzekering hebt (of de reden daarin niet is afgedekt) zijn altijd annuleringskosten van toepassing. Kosteloos annuleren is dus niet mogelijk. Voor de kosten die je moet betalen wordt door Stip een overzichtelijke staffel gehanteerd, waarin je precies kunt zien hoeveel procent van de reissom je terug kunt krijgen.

Er zijn aparte staffels voor cruises en andere reizen:

Annuleringskosten voor cruises:

  • Tot de 90ste dag voor vertrek krijg je 70% terug.
  • Tussen de 60ste en 89ste dag krijg je 50% terug.
  • Tussen de 30ste en 59ste dag krijg je 25% terug.

Korter dan 30 dagen voor vertrek annuleren betekent dat je nog steeds de volledige reissom moet betalen.

Annuleringskosten voor alle andere reizen:

  • Tot de 42ste dag voor vertrek krijg je 70% terug.
  • Tussen de 29ste en 42ste dag krijg je 65% terug.
  • Tussen de 22ste en 28ste dag krijg je 60% terug.
  • Tussen de 21de en 15de dag krijg je 50% terug.
  • Tussen de 14de en 6de dag krijg je 25% terug.

Wanneer je korter dan 5 dagen voor vertrek de reis annuleert ben je de gehele reissom verschuldigd en krijg je dus geen geld terug.

Wat te doen bij klachten?

Wanneer je klachten hebt over je reis of over hoe jouw boeking (of terugbetaling) door Stip is afgehandeld kun je tot maximaal 2 maanden na afloop van je reis die klacht nog bij de Stip klantenservice deponeren. Daar moet dan op een fatsoenlijke manier mee omgegaan worden, al betekent dat natuurlijk niet altijd dat je helemaal tevreden zult zijn met de oplossing.

Als je na de reactie van Stip vindt dat het bedrijf toch in gebreke blijft kun je ook een klacht indienen bij de geschillencommissie van de ANVR. Die onafhankelijke organisatie zal dan naar je zaak kijken en als je gelijk krijgt moet Stip alsnog met een (betere) oplossing op de proppen komen.


Prijs-kwaliteit verhouding

De prijs-kwaliteit van Stip is gewoon uitstekend te noemen. De meeste reizigers die via deze organisatie hun reis hebben geboekt zijn daar gewoon heel tevreden over. Een groot deel van de clientèle bestaat uit vaste klanten die al meerdere keren via Stip een reis hebben geboekt en die zouden dat uiteraard niet blijven doen wanneer de prijs-kwaliteit niet in orde zou zijn.

Hoe is de prijs ten opzichte van andere reisaanbieders?

Stip biedt een heel specifiek soorten reizen en een select aantal bestemmingen aan waardoor het bedrijf in staat uitzonderlijk competitieve tarieven te hanteren. De formule bestaat bij alle verschillende reizen altijd uit een heel vast omlijnde reis die dus zo scherp mogelijk ingekocht kan worden. De prijzen die je hier vindt zijn zelden ingrijpend hoger dan die bij concurrerende reisorganisaties. Helemaal 1 op 1 vergelijken is natuurlijk lastig omdat Stip alleen unieke reizen aanbiedt die het zelf als pakket voor zijn klanten heeft samengesteld.

Verborgen kosten

Je hoeft bij Stip niet bang te zijn voor verborgen kosten die tijdens het boeken ineens naar voren komen. De prijs zoals die bij een reis wordt getoond is ook inderdaad voor dat bedrag boekbaar, zonder bijkomende kosten. Dat betekent niet automatisch dat jij dat ook voor die vakantie zal betalen, want er zijn vrijwel altijd wel aanvullende opties waar je gebruik van wilt maken, zoals een all-inclusive drankenpakket tijdens een cruise of een excursiepakket tijdens een rondreis. En ook bij het kiezen van de accommodatie zijn er vaak meerdere opties beschikbaar die elk een eigen meerprijs met zich mee brengen.

Betaalmogelijkheden en aanbetalingen

Je kunt een boeking (of een aanbetaling ervan) betalen door het overmaken van het bedrag middels iDeal (gratis), of door het op je MasterCard (2% betalingskosten) of Visa creditcard (gratis) in rekening te laten brengen. Ook handmatig overschrijven is mogelijk, maar dan is het wel belangrijk om alle gegevens zoals het boekingsnummer goed in te vullen.

Je moet altijd een minimale aanbetaling van 35% van de reissom doen. Het bedrag dat overblijft moet uiterlijk zes weken voor de vertrekdatum ook worden overgemaakt. Wanneer je een reis boekt die al binnen die zes weken plaats zal vinden moet je meteen 100% van de reissom voldoen.


Is Stip Reizen een betrouwbare reisaanbieder?

Stip Reizen staat te boek als een heel betrouwbare reisaanbieder. Het lidmaatschap van zowel de SGR als ANVR garandeert dat het bedrijf zichzelf aan de gangbare eisen van de reisbranche in Nederland houdt. Dat betekent bijvoorbeeld dat je er eerlijke prijzen zonder verborgen kosten vindt en dat ook al je andere rechten als consument worden gerespecteerd. En mocht er toch iets mis gaan, dan kun je altijd terecht bij de onafhankelijke klachtencommissie van de ANVR.

SGR en garantie bij faillissement

Zoals zojuist al vermeld is Stip Reizen aangesloten bij de SGR. Dat betekent dat de reissom die je hebt betaald is ondergebracht bij een garantiefonds. Mocht Stip zijn rekeningen niet meer kunnen voldoen heeft dat als het goed is dus zo min mogelijk impact op jouw vakantie. Vrijwel altijd kun je op vakantie gaan (of blijven) wanneer Stip onverhoopt failliet zou gaan. En mocht je reis om die reden worden geannuleerd weet je ook zeker dat je altijd je geld terugkrijgt.


Account mogelijkheden & voordelen bij Stip Reizen

Een eigen Mijn Stip account is de ideale manier om je geboekte reizen te beheren en bijvoorbeeld kleine wijzigingen zelf aan te brengen. Het lidmaatschap biedt niet direct veel voordelen zoals een uniek en extra voordelig reisaanbod. Je kunt je daarvoor wel (dus ook zonder Mijn Stip account) aanmelden voor de nieuwsbrief. Daarvoor hoef je alleen maar je e-mailadres in te vullen op de website.

Daarnaast biedt de site ook extra voordelige reisaanbiedingen op de Outlet pagina. Die is voor elke bezoeker toegankelijk en je hoeft dus niet alvast een account aan te maken om van deze aanbiedingen te profiteren. Op deze pagina vind je last minutes van mensen die hebben geannuleerd of de laatste plaatsen die voor een bepaalde bestemming nog beschikbaar zijn. Ook kun je er nieuwe reizen boeken die extra voordelig zijn ingekocht. Het aanbod wisselt dagelijks, dus regelmatig checken is aan te raden.


Reisaanbod

Georganiseerde reizen zijn bij Stip Reizen het speerpunt. Je boekt er bijvoorbeeld een cruise, een vliegvakantie naar de zon of een rondreis in een ver verwijderd land. Hieronder bespreken we hoe die vakanties zijn vormgegeven en uit welke bestemmingen je zoal kunt kiezen.

Zonvakanties

De grootste keus aan bestemmingen en type hotels heb je bij de zonvakanties van Stip. De populaire vakantielanden Griekenland en Turkije zijn daarbij het best vertegenwoordigd. De prijzen voor luxe hotels op Griekse eilanden als Lesbos, Samos en Corfu, evenals de hotels in de Turkse badplaats Antalya, kunnen enorm voordelig uitpakken. Let wel op dat je altijd een vaste vertrekdatum hebt en dat ook de reisduur per reis al vast ligt. Dat maakt het dus heel duidelijk en overzichtelijk, maar sluit wellicht niet altijd perfect aan op je persoonlijke wensen. Let ook goed op dat de maaltijden soms niet, vaak gedeeltelijk en andere kerel wel weer volledig bij de prijs zijn inbegrepen. Dat kan objectief vergelijken op prijs dus wat lastiger maken.

Cruises

Ook cruises zijn een belangrijk onderdeel van het reisaanbod op Stip Reizen, al is het aantal verschillende cruises momenteel wel relatief beperkt. De cruises die je hier vindt voeren je bijvoorbeeld langs de Caraïbische eilanden, of van de ene Europese haven naar de andere via de Middellandse Zee. De meeste cruises beginnen en eindigen niet in een Nederlandse haven maar dan zijn de benodigde vliegtickets wel meteen bij de prijs inbegrepen. De getoonde prijzen zijn vanaf-prijzen, gebaseerd op een binnenhut en zonder extra opties.

De informatie over elke afzonderlijke cruise is heel uitgebreid. Je kunt het hele programma en de reis bekijken. Ook is er altijd een uitgebreide beschrijving van het cruiseschip zelf beschikbaar zodat je precies kunt zien wat je allemaal aan boord kunt zien en meemaken. Goed om te weten: de cruisereizen zijn normaal gesproken op basis van volpension maar exclusief drankjes. Optioneel kun je een drankenpakket bijboeken zodat je aan boord geen extra kosten hoeft te maken en ongestoord kunt genieten. Uiteraard is het mogelijk om aan excursies mee te doen maar daar moet je dan ook extra voor betalen.

Rondreizen en groepsreizen

Naast cruises en zonvakanties kun je ook kiezen voor een rondreis in een van de vakantielanden waar Stip zich in heeft gespecialiseerd. Dat betekent dus dat je op dit moment met name mag rekenen op interessante reizen in Turkije en Griekenland. Je verblijft dan in twee of drie plaatsen tijdens je vakantie en natuurlijk is ook het vervoer tussen de verschillende hotels voor je geregeld. In Turkije gaat dat met de touringcar en bij een rondreis tussen Griekse eilanden is ook de veerboot inbegrepen. Let op dat excursies vaak niet zijn inbegrepen en per persoon als excursiepakket kunnen worden bijbesteld.

Overig reisaanbod

Naast de drie al besproken soorten reizen kun je bij Stip ook kiezen uit nog een enkele andere vakanties, waarbij het aanbod en het aantal mogelijke bestemmingen meteen een stuk minder groot is. Dit gaat voornamelijk om het boeken van enkele hotels en bungalowparken in Nederland. Die rubrieken kunnen leuk zijn om af en toe een goede deal mee op te doen, maar als je echt heel specifiek een hotel of vakantiehuis in een bepaalde stad of regio zoekt kun je daar beter op andere websites naar zoeken.

Is de website gebruiksvriendelijk en het aanbod voldoende?

De website is makkelijk in het gebruik en is zo ontworpen dat je er meteen van in vakantiestemming raakt. Foto’s van wuivende palmen en azuurblauwe zeeën doen je al snel verlangen naar een van de reizen die je bij Stip kunt boeken. Het aanbod is divers en de keuze is ruim voldoende in het type reizen dat Stip overduidelijk als zijn kernaanbod beschouwt, zoals de cruises, zonvakanties en rondreizen. Voor wat de hotels en bungalowparken betreft is het aanbod veel kleiner. Die rubrieken zijn vooral interessant om af en toe een ideale deal te vinden, maar niet wanneer je al een bestemming voor ogen hebt en daarvoor de juiste accommodatie wilt selecteren.


Verzekeringen

Wanneer je een volledige reis boekt bij een reisorganisatie zoals Stip Reizen moeten de verzekeringen natuurlijk goed zijn geregeld. Die worden bij Stip aangeboden namens de verzekeraar Unigarant:

Reisverzekering

De reisverzekering kost ongeveer 2 tot 3 euro per persoon per dag, afhankelijk van of je binnen Europa blijft of wereldwijde dekking nodig hebt. Als je een doorlopende reisverzekering hebt is het afsluiten van deze reisverzekering waarschijnlijk niet nodig (maar zorg bij een reis zoals de Caraïbische cruise natuurlijk wel dat die verzekering ook werelddekking heeft).

Annuleringsverzekering

De annuleringsverzekering is altijd verstandig om af te sluiten. Daarmee wordt de reissom vergoed wanneer je de reis af moet blazen op basis van een van de verzekerde risico’s. De hoogte van de premie verschilt per reis.


Plus & minpunten

Pluspunten:
  • Voordelige prijzen
  • Overzichtelijke website
  • Lid van SGR en ANVR
Minpunten:
  • Aanbod zou breder kunnen
  • Reizen soms lastig met elkaar vergelijkbaar
Ga naar Stipreizen.nl
foto auteur Joey de Vries
Deze review is geschreven door Joey de Vries

Joey is een echte speurneus. Altijd op zoek naar de "addertjes" onder het gras, pikante details en de kleine lettertjes. Gek op schrijven, bloggen, sport en lezen.

Ervaringen Stip Reizen

Ervaring geschreven door Irene
27 oktober 2020
Fantastische reisleidster

De reis die wij geboekt hadden was meer dan fantastisch te noemen. Dit was vooral ook te danken aan de fantastische reisleidster. Onze hele groep heeft de gehele vakantie een onvergetelijke tijd gehad. De reisleider had nergens moeite mee en zorgde altijd voor goede oplossingen. Wij gaan deze vakantie nooit meer vergeten!

Ervaring inzenden

  • Minimaal 110 karakters
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Beoordeling Stip Reizen

Website www.stipreizen.nl
Sterren
Ervaringen
100% aanbevolen, 1 ervaring(en)
Deel je ervaring »
Ga naar Stipreizen.nl
© ReviewGo.nl 2020 | Onderdeel van Dik.nl | Dik B.V. | KvK 74390708 | Hanzeplein 11, 8017 JD Zwolle | Privacy statement